zondag 8 oktober 2017

Viktor op bezoek!

Hallo, mijn naam is Viktor. Ik ben bekend van het project ´school zonder pesten´. Ik ben lid van de OK - brigade. Dit is een brigade die symbool staat voor een school zonder pesten, zonder ruzie,...  Juf Vicky heeft mij ingeschakeld om te helpen bij het praten over gevoelens. De bol op mijn muts heeft een rode en een groene kant. Wanneer een leerling zich niet goed voelt (ziek, ruzie, ...) kan hij/zij mijn bol op rood zetten. Zo weet de juf dat er iets scheelt en kan dit klassikaal/individueel besproken worden. Zo kunnen de leerlingen zich nadien weer goed voelen in de klas. Want dat willen we, dat elke leerling zich goed voelt bij ons!  Vandaag kwam Viktor langs op onze school met zijn goed-gevoel-machine.  We leerden wat een groen en een rood gevoel is.  Ook kregen we onze persoonlijke mini-gevoelsmachine mee naar huis (een mooie lat met groene en rode kleur).  We leerden vandaag ook dat we mekaar moeten helpen, troosten, steunen wanneer iemand anders een moeilijk momentje heeft.  We kregen ook een sticker mee om ons hier steeds aan te herinneren.  

Viktor en zijn goed-gevoel-machine:













Geen opmerkingen:

Een reactie posten